que em passa?
Hola, mira, sóc una noia de 16 anys i odio plorar davant de la gent, mostrar el que sento i que em vegin malament. Sempre dic el que penso i em mostro molt forta pero crec que la gent no veu més allà d'una noia dura que no li afecta res. i tampoc es que m'afecti el que digui la gent però jo em conec i se que en veritat soc molt sensible però el problema es que sempre m'ho guardo tot per mi, si he de plorar ho faig jo sola a la meva habitació, si em pregunten que et passa (perque soc molt expressiva amb la cara i sempre se'm nota si em passa algo) jo dic que res i segueixo endevant, és com si em fes vergonya dir: avui estic sensible o esque em passa aixo o lo altre nose. Amés em mola un noi de la meva classe i som amics, i ell es super amigable amb tothom i em sento rara pq no em tracta ni com a les seves millors amigues ni com a una noia qualsevol de la classe, em ve a fer abraçades i noseque i nosequantos i com jo no responc tornant-li la abraçada perque no em surt (soc molt carinyosa pero només amb molt poca gent) sempre em diu que soc molt poc carinyosa o borde i nose pq en veritat em moro de ganes perque em vingui i m'abraçi.
Que em passa? que puc fer per no guardar-m'ho tot per a mi?
mersiii
InterPersonal

Hola ivet,
Gràcies per confiar-nos la teva situació.
A vegades quedem encallats en una mena de cuirassa que ens protegeix. Normalment l'utilitzem per sentir-nos més valents i així tenim la sensació que ningú ens pot fer mal. Però amb el temps aquesta manera de funcionar també ens dificulta poder connectar amb els altres oi?
Canviar la nostra manera de comportar-nos no es fa d'un dia per l'altra. Cal una mica de constància i voluntat. Jo et proposo que pensis en un parell de persones amb qui et sentis còmode i comencis a apropar-te a ells. Fes la prova i mira com reaccionen! Llavors mica en mica et sentiràs valenta per començar a mostrar-te més natural amb tothom.
Una abraçada bonica!
Laia Sala
www.consultajove.cat