obssesió
Hola mira tinc un problema. M'obssesiono molt amb els nois. Sempre tinc la necessitat del carinyo d'un noi, (ja se que tothom vol un noi i tal)Pero es que jo noto com un buit. I per ex. fa poc vaig coneixer un noi i vam estar parlan mes i mig pel whats (quasi cada dia pero converses curtes) i vam quedar 4 cops. Ara el noi m'ha demanat fer un parentesis pq nota que ara no te temps per coneixer a noies i que de moment deixem corre lo que teniem. I bueno ja em veus a mi ara mig deprimida i obssesionada cotillejant-li totes les reds socials de dalt a baix i miran els seus ex.lios i tot modo obssesió; quan se perfectament q no es normal que em ralli tant per un noi ni que m'obssesioni tant quan el coneixo de quedar 4 cops. I aixo em passa amb tots els nois que m'agraden i no crec que sigui pq estic en l'edat del pavo ni res pq em considero bastant madura en tot menys en aquest tema.
Moltes Gràcies.
InterPersonal

Bon dia nunuki,
Primer de tot donar-te les gràcies per utilitzar el consultori. Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal.
El primer pas i el més important ja el tens fet, que és adonar-te que possiblement aquesta actitud t'és perjudicial i fa que ho passis malament, i que per tant, hem de buscar la manera que puguis actuar diferent enfront aquestes situacions.
Primer de tot dir-te que en certa mesura és normal que et sentis trista després que aquest noi t'hagi dit això, encara que tu només l'hagis vist 4 vegades, feia temps que parlàveu i que manteníeu un contacte, per tant, també volem normalitzar els teus sentiments.
El més important quan una persona ens deixa i ho estem passant malament, és posar-nos les coses el més fàcil possible per encaixar la decisió de l'altre sense fer-nos més mal del necessari. Que podem fer per posar-nos les coses fàcils? Una cosa important és no mirar les xarxes socials, fotografies, hores de connexió del xat de l'altra persona, etc. Sabem que això és molt fàcil de dir, i més difícil de fer, per això et recomanem que si no pots evitar-ho, per un temps, fins que tu estiguis millor, l'esborris i el bloquegis de tots els llocs on pots tenir temptacions d'entrar, mirar i fer-te mal.
Una altra cosa que és molt important és que et cuidis i facis coses que t'agraden i et distreguin, per evitar quedar-nos a casa donant voltes al mateix tema tota l'estona. Surt amb les amigues, aneu a passejar, a berenar, fes esport, vés a la perruqueria... busca coses que t'agraden, que et fan feliç i que et distreuen! Fes-les cada dia. Ja veuràs que fent aquestes coses aconsegueixes passar pagina abans i no passar-ho tan i tan malament.
Molts ànims!
www.consultajove.cat