Dieta i problemes amb aquestes
Hola!
Em dic Mònica i desde fa un any més o menys tinc hipotiroidisme. Sempre he estat una mica grassoneta, però mai m'ha importat. Però em van dir que al tindre ja medicació tindria que baixar de pes una mica pero noto com vaig pujant inclús més ràpid que abans, i no se que fer. La meva mare, en saber-ho em va oferir de fer-ne dieta juntes, no per res estètic, per salut i vam anar una dietista -al estiu havia anat al endocrí de St Joan de déu- però la dieta que m'havia marcat no va convèncer ja que era baixa en sal i jo sóc propensa a marejarme. Porto com dos messos amb la dieta, però més que baixar pes, segueixo engreixant i, abans me la "sudava" però esq això m'he està baixant l'autoestima, si ni en dieta baixo de pes, menjant saludablement, controlant carbohidrats, fent exercici com 4-5 dies a la setmana, bevent aigua, Com que no baixo de pes? La meva mida es de 1'59 y peso com 65kg, i no ho veig normal. Sisplau, pots dir si això es normal, n'és per la tiroides o esq tinc altre problema del que no sóc conscient?.
Gràcies per l'atenció.
Sara Bujalance

Hola Mònica! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació. Si t'han diagnosticat hipotiroïdisme és probable que tingui a veure amb el fet de pugis una mica de pes tot i que mengis correctament. No t'espantis, hi ha moltes persones que pateixen hipotiroïdisme i amb el tractament adequat no tenen cap problema amb el pes. El millor que pots fer és anar al metge i explicar-li tot això que t'està passant, si et dona una medicació que creus que no et va bé, li has de dir, i si et fa una dieta que no et va bé pel tema de la tensió, també li has de dir. Si expliques als metges tot el que et va passant, ells t'ajudaran a trobar la medicació i la pauta alimentària que et vagin bé. El que no has de fer, i més tenint en compte que tens hipotiroïdisme i estàs en època de creixement, és fer una dieta autoimposada sense control mèdic, això et podria portar molts problemes de salut. Tot el que et preocupi ho has de comentar amb el teu metge. I, a part de tot això, et recomano que facis esport habitualment, uns 3 cops per setmana com a mínim. L'esport és una molt bona manera de fer salut i mantenir el pes. Un petó molt gran!!