Autoestima noi
Hola, soc el Guillem tinc 15 anys i tinc una inquietud al damunt. Jo he tingut una vida normal sense cap trauma ni res per l'estil, però no sè perque durant tota la meva adolescencia he estat (i estic) batant baix de autoestima, m'estic sempre mirant el físic (tant la cara com el cos) cuidantme i arreglantme tant com puc, pero mai m'agrado, no crec gens em mi mateix, em costa moltíssim parlar amb noies (ni fer noves amistats) ja que no em sento segur, les amigues que tinc hem diuen que no lligo perque no vui, pero jo no em sento capaç de fer quasi res:((, algun consell per creure mes en mi mateix i augmentar la meva autoestima?
Mercii per tot!
InterPersonal

Hola Guillem!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per la confiança!
A l'adolescència és molt habitual sentir-nos en alguns moments amb l'autoestima baixa i això no ens deixa treure tot el potencial que realment tenim. L'autoestima és una part fonamental del nostre benestar i algunes vegades ens fa la "punyeta" i no ens deixa estar del tot bé. Millorar-la requereix el seu temps i hem d'aprendre a mantenir-la.
Si et centres únicament en el teu físic deixes de banda moltes altres coses fantàstiques que segur que tens. N'estem segures que tens moltes qualitats a destacar. Et proposem que dediquis 5 minuts al dia a pensar en totes aquestes coses positives que tens i que t'agraden de tu. No et centris únicament en coses físiques. Apunta-les en un paper. Probablement al començament et costi més, però de mica en mica et resultarà més fàcil. Rellegeix la llista cada cop que sentis que l'autoestima baixa una mica, t'ajudarà a fer-la pujar.
Potencia tot allò que t'agrada de tu i que et fa especial. Si et costa molt trobar-ho i omplir la llista, parla amb algun amic o amiga de confiança, amb els teus pares, ja veuràs com troben un munt de coses a destacar de tu, que et fan especial i únic! Només t'ho has de creure! ;)
Reforça't per tot allò que fas bé! Sentir-te orgullós dels teus èxits (aprovar un examen, fer un bon treball, ser un bon amic, etc.) t'ajudarà a augmentar la teva autoestima!
Per últim, tots som diferents i és molt important que t'acceptis i t'estimis tal com ets!
Una abraçada ben forta Guillem!
Mariona Busto
www.consultajove.cat