agorafobia + calustrofobia (no la vaig poder acabar perque sem va enviar sense voler)
hola, jo tnc un problema que m'impedeix fer moltes coses i ho passo fatal, em poso molt vermella per qualsevol cosa.
Quan estic en un espai tancat em començo a posar nerviosa, neguitosa, tinc la sensació de que tothom m'esta mirant, llavors em ve una onada de calor, i per molt petita que sigui ja estic vermella, i a sobre la gent diu "uala esta com un tomàquet" o "hahahahah perquè estas tant vermella?" i coses aixi;
quan ho noto encara em poso encara mes vermella i tinc una necessitat de sortir a fora, que em toqui l'aire fresc, pero esque mai puc, ja sigui per por a que em vegin la cara quan ho demano (al profe, o amics, o pares...) i la comentin, o ja sigui que per força no puc. Ja et deus imaginar que a les exposicions orals em moro. Però no només quan haig de parlar en públic, sinó que també em passa als restaurants, cinema, classe (encara que no parli jo), i és horrorós. A vegades he rebutjat ofertes per por a que em passi. També tinc trastorn d'anstietat i pànic, i això tampoc ajuda gens tant en les ofertes que sempre acaben sent rebutjades, com en el moment en que em passa.
Es com si fós una barreja d'agorafobia i claustrofòia. Agorafobia perque em fa por sortir de casa per si em passa més vegades, i claustrofobia perque sempre em passa en els llocs tancats i amb falta d'aire.
em fa moltissima por que en un futur no pugui fer coses xulissimes per culpa d'això, o que ho hagi de passar així de fatal per semrpre.
Em podries dir algun truc o consell o algo per superar-ho i per no haver de viure així tota la meva vida?
Moltíssimes gracies.
InterPersonal

Hola ! Sóc l'ELi Aulet. Psicòlgoa d'Interpersonal.
és molt important que facis un estudi del qeu et passa en aquell moment! Has d'anar-te a comprar una llibreta petita. Cada vegada que et passi o que sentis ansietat, que sents que comença la angoixa...encara que això et passi 100 vegades al dia, treuràs la llibreta de la butxaca i anotaras tot el qeu et passa: data, lloc, situació, simptomes, pnsaments, creenes...
Has de tenir molt clares totes aquestes dades i després ens pots tornar a escriure per veure com ha anat i si tens alguna altra consulta. Però fes-ho amb molt detalll i en el moment que et passi, sinó serà difícil poder tenir clar el teu cas.
una abraçada
Eli Aulet www.interpersonal.cat