Condons
Hola i gràcies per tenir aquesta consultori tant i tant útil.
El que et vull preguntar no és ben be per mi, sino per qui ho llegeixi.
Amb el meu novio hem decidit tenir relacions sexuals perquè estem molt be i tal. Però clar, jo en tinc moltes ganes però vullque em donis consells, avisos, adevertiments... sobre els condons perque no la vull cagar. Principalment vull saber si totes les marques son igual d'efectives, quanta estona el pots portar posat, si per fer sexe vaginal i sexe oral s'ha de canviar cada cop, què passa si t'en poses un de cadcuat... en fi, coses que hauriem de saber tots i totes abans de la primera vegada amb preservatiu.
Moltes gràcies per tot i perdó per "textaco"
Un petonàs des del Vallès Oriental!!!
IESP

Hola!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies pels teus comentaris i per la confiança!
Està molt bé que vulguis saber tot el referent als preservatius abans de fer-ho per tal de fer-ne un bon ús i evitar riscos i mals de cap, és fantàstic! Segur que amb la teva pregunta ajudes a resoldre els dubtes de molts adolescents!
Anem per parts, pel que fa a les marques, cadascú té les seves preferències. Si voleu, podeu anar a comprar-los a una farmàcia i preguntar sobre les diferents marques i models que tenen, segur que us poden orientar i aconsellar. Si us fa vergonya, sempre podeu anar a un supermercat i comparar-los sense haver de parlar directament amb ningú. Veureu que venen les marques més conegudes, trieu aquella que més us agradi.
Es recomana que si utilitzeu primer un preservatiu pel sexe oral, hauríeu d'usar un altre preservatiu nou per qualsevol altre tipus de relació sexual que realitzeu a continuació. És també important guardar-los adequadament (un lloc sec, que no li toqui directament el sol) perquè no es facin malbé. No és aconsellable mantenir relacions sexuals amb el preservatiu caducat, ja que la seva eficàcia es redueix.
Quan temps el pots portar posat? El temps que sigui necessari. Recordeu que s'ha de posar quan el penis està erecte, abans de la penetració i un cop ha ejaculat s'ha de retirar amb cura quan encara hi ha erecció i comprovar sempre que no s'hagi trencat. I no oblideu que no es pot reutilitzar.
Esperem haver respost als teus dubtes! Si encara te'n queda algun pendent, no dubtis en tornar-nos a escriure! ;)
Un petonàs guapa!
Mariona Busto
www.consultajove.cat