M'escoltarà?
Hola,
aquests dies estic més deprimida de ho normal, he discutit amb la meva millor amiga i realment ho sento, però molt en el fons crec que les coses no tornaran a ser iguals. Ella és molt caparruda i de vegades no m'escolta. No sé si aquest cop ho farà per això necessito ajuda, per saber exactament com dir-li el següent sense jo posar-me a plorar i fent que ella m'escolti:
Ho sento molt, sé que t'he decepcionat molts cops i sento si algun cop t'he fet mal, de veritat que ho sento. Sento si algun cop t'has sentit sola aquests dies que he anat coneixent gent i obrint portes a un altre món. Sento si creus que quan avançava t'he deixat enrere. Sento si algun cop no t'he escoltat. Sento no haver demanat perdó quan m'havia passat o quan tenies la raó. Sento tot això i més.
Realment vull parlar amb tu, perquè dius que te fet mal, però tu a mi també. La veritat és que de vegades, sense està enfadades ni res tornava a casa i em posava a plorar. De vegades no estava còmoda amb tu i no sabia com dir-t'ho. També crec que hi han pensaments teus que m'has posat a la força al cap, no coincideixo amb que la "X" s'estigui portant malament o algo per l'estil, jo crec que està canviant i que s'està fent gran.
Sé que en aquestes convivències t'he fet molt de mal, i ho sento perquè et considero com una germana, i sé que la nostra relació no tornarà a ser com abans i sé que em deixaràs de parlar, perquè ho sé, et conec prou bé. La mama diu que no he de perdre el temps amb algú que no m'estima, i jo sento que mai t'has preocupat per mi i que mai m'has estimat, pensava que era més per tu, culpa meva, perdona'm, però després d'haver plorat tant i d'haver estat pensant he decidit que jo dic amb qui perdo el temps estimant-lo i protegint-lo, així doncs sempre estaràs al meu cor. També t'he de dir que sentia que no em deixaves avançar, i que si a tu també et passava espero que ara avancis tant com vulguis igual que jo faré.
Bé, que us sembla? Primer de tot, està tot ben dit? Sé que potser s'ofèn però no hi ha cap cosa fora de lloc ni cap cosa mal dita, oi? Si es tanqués en banda, com li dic tot això? Finalment, com faig per superar que una de les persones més importants ja no estarà al meu costat? Vull dir, intento posar bona cara, però hi han dies que ja no puc més, m'agradaria començar a avançar sola i poder ser feliç d'una vegada per totes.
Gràcies per l'ajuda i perdó per les faltes.
InterPersonal

Hola Auro!
Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs és una carta on expresses clarament els teus sentiments i emocions. També e´s important saber dir perdona. De totes maneres, el perdona l'hem d'utilitzar molt bé en el sentit de que realment ens hagim equivocat nosaltres.
Jo et recomanaria qeu t'esperis uns dies a decidir qeè fas amb tot això que has escrit. A més d'aquí uns dies ( 3 o 4) podràs tornar a llegir la carta amb més tranquil.litat i veuràs si sents el amteix o no. Si creus que demanes masses vegades perdo o no, si sents que tanta responsabilitat tens en el qeu ha passat o no...etc.
Ara, també et felicito de tot el que has après amb aquesta "bufetada" que t'ha donat la vida amb aquest conflicte. Has après a que a la vida s'ha d'escollir amb qui passar el temps, amb qui ens accepta tal com som i amb qui podem tenir una relació fàcil tot i els desacords que passen a vegades.
Endavant
Eli Aulet www.interpersonal.cat