Amor i altres drogues
Hola!! Us vull felicitar pel vostre treball perquè crec que ens ajuda molt als adolescents a decidir a partir dels vostres consells! Per tant, gràcies!! Em presento, el meu nom és Alba i tinc 17 anys. Bé, per començar m'agradaria explicar el títol d'aquesta consulta. Amor i altres drogues en el sigificat de l'enamorament, crec que quan t'enamores d'algú és com una droga(en el bon sentit!), que t'enganxa i no pots estar sense ell o ella. Doncs, el meu "problema" ve ocasionat per un noi un any més gran que jo que em te boja completament, però no arribem d'aclarar les coses del tot...Ell es un picaflor, guapo, simpàtic però poc centrat. Ja fa temps que vàrem parlar però es va quedar amb un no vull que em deixis estar, ho podem parlar no? Cap dels dos va anar a parlar... No se si és per por o per interés. El cas es que ara ell esta cada dos per tres amb una noia de lio i no sé que fer! No li he tornat a dir res més d'això però tinc unes ganes impresionants d'aclarar les coses ja.. A part, es va liar amb una amiga meva fa dos o tres estius i cada cop que parla amb ella ni que sigui un hola em poso gelosa, no sé com superar els gelos.. I per altre part, quan quedem tota la colla jo estic bastant pendent d'ell, no el miro molt sinó que saps el que esta fent en cada moment i tinc la sensació que ell quan jo parlo o dic alguna cosa doncs està atent a mi, però clar poden ser paranoies meves també! No sé que fer amb ell, l'oblido? Passo ja? Porto molt radera seu i no acabo de fer les coses, tot i que ell ha sabut per mi que m'agrada, la qüestió és que no ha vingut a mi, hauria d'anar jo?
Moltes gràcies i un petó!
InterPersonal

Bon dia Alba,
Primer de tot, moltes gràcies per utilitzar el consultori. Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'interpersonal.
Pel que expliques, el que està clar és que has de fer alguna cosa, ja sigui anar a parlar amb ell i aclarir les coses, o mirar de distanciar-te una mica per oblidar-lo i conèixer gent nova, ja que pel que escrius, sembla que aquesta situació ja fa massa que dura, i no ho estàs passant del tot bé.
El que has de fer només pots decidir-ho tu. Si tens la sensació que teniu una conversa pendent, i que parlant amb ell pots aclarir dubtes que tens, endavant, fes-ho! Sabem que pot fer vergonya i por, per si la seva resposta no és l'esperada, però de vegades quedar-se amb el dubte és pitjor… I si per contra, com dius, ell ja sap el que tu penses i sents i tot i així està amb una altra noia, potser hauràs de respectar-ho i mirar d'oblidar-lo i passar pàgina. Pensa en les dues opcions i pren una decisió!!
Molts i molts ànims! Una abraçada!
www.consultajove.cat