Problemes amb la meva mare
Fa aproximadament un any que estic extremadament farta de la meva mare. Se que tot el que fa ho fa pel meu bé, però s'està passant. No admet cap error per part meva, i el problema és que jo no sóc exactament la noia perfecta... He provat a parlar amb ella, dient-li que no sóc perfecta i que no cometo errors perquè jo vulgui. Aquesta conversa de dues hores va acabar amb un crit meu i jo corrent a plorar a la meva habitació. Què faig? Parlar no serveix de res, ho he intentat moltíssimes vegades i no sembla funcionar. És més, encara s'enfada més si li dic això... He provat a parlar amb el meu pare però fa el mateix, però no amb tanta intensitat. Tot i això, ell no pot fer res amb l'assumpte de ma mare.
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
T'agraïm molt la teva sinceritat a l'hora de descriure la teva situació, segurament hi ha molts adolescents que es troben en un moment semblant i és molt habitual. El pas de l'infantesa a l'adolescència i de l'adolescència a la vida adulta no és senzill ni per la persona ni pels pares. Són uns moments plens de canvis físics, però sobretot psicològics. Això vol dir que us heu d'anar adaptant als canvis i no és fàcil.
No hi ha una recepta perfecta per millorar la relació amb els pares. És important que vegis quines situacions et molesten, en quin moment t'agafa aquesta ràbia i com ho soluciones (i quines conseqüències se'n deriven). Mica en mica ves introduint canvis en la manera en què discutiu. Intenta no cridar, no posar-te nerviosa i NEGOCIAR. És una bona manera per arribar a un acord.
Però recorda, quan negociïs hauràs de renunciar a una part ;)
Una abraçada bonica!
www.consultajove.cat