autoestima, desesperada
Hola, bon dia, necessito ajuda, sisplau. Sóc una persona que té l'autoestima pels terres, i més avall. És a dir, no tinc. Tinc tant poca autoestima, que sembla que fins i tot per mi mateixa jo no existeixi. Tinc novio, portem casi dos anys. Tinc molta sort de que ell m'aguanti sempre, tot aquest temps. El problema que tinc, és que per culpa de la meva inseguretat amb mi mateixa, sempre se l'estic "liant" per qualsevol problema, per molt petit que sigui. D'un gra de sorra faig una muntanya, ell m'estima moltissim, no se ni com m'aguanta, pero vull deixar d'agobiar-lo una mica, estic constantment preocupada perquè no em deixi, estic intranquil·la. Per dins sé que no em deixara perque mestima moltissim, pero soc tant insegura amb mi mateixa que estic aixi...estic desesperada, m'estimo tant poc que desitjo sortir d'aquest cos. Em podeu ajudar? moltes gracies!
InterPersonal

Bon dia guapa!!
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per escriure'ns!
Entenem que no ho deus estar passant gens bé. L'autoestima és una part fonamental del nostre benestar i algunes vegades, especialment a l'adolescència, ens fa la "punyeta" i no ens deixa estar del tot bé. Millorar-la requereix el seu temps i hem d'aprendre a mantenir-la.
Et proposarem dos exercicis:
- Dos cops per setmana posa't davant del mirall i no marxis fins que trobis alguna cosa que t'agradi del teu cos (no val repetir!), ja sigui el cabell, el braç, una piga o una ungla! És important que de mica en mica vagis veient parts positives del teu cos.
- Dos cops per setmana (diferents dels altres) has de pensar en una cosa positiva de la teva personalitat i/o alguna cosa que hagis fet durant el dia de la que et sentis orgullosa, i tal com hem dit en el primer exercici, no val repetir!!
Veuràs com de mica en mica t'aniràs sentint millor!
Si veus que tu sola no te'n surts, demanar ajuda a un professional és una molt bona opció! Parla amb la teva mare o amb el teu pare amb tranquil·litat, exposa-li el que et passa i com et sents i demana que t'ajudin a buscar una persona amb qui puguis treballar aquests aspectes que comentes.
Pel que fa a la teva parella, és normal que si no estàs bé, això pugui veure's repercutit en la teva relació de parella, si ell està amb tu, és perquè vol i perquè tens allò que ell busca en una parella. Ara, centrat en tu, en estar bé amb tu mateixa i a poc a poc veuràs que vas guanyant confiança amb aquests temes de parella que comentes.
Molts ànims!!
Una abraçada
www.consultajove.cat