És normal no haver-se liat amb 15 anys??
Bé, pot semblar una cosa tonta i tal, però esque em tortura. Tinc 15 anys (vaig cap a 16) i tots els meus amics i amigues s'han liat, i fa poc he tingut la oportunitat de fer-ho.... M'arrepenteixo de no haver-ho fet i em sento una mica atrasada respecte als altres. El problema és que tinc por de fer el pas i fer-ho malament. És normal que amb 15 anys no m'hagi liat, quan quasi tothom ja s'ha liat amb aquesta edat? Em sento molt fora de lloc i com marginada, com si fos menys adolescent... Gràcies :)
InterPersonal

Hola!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per la confiança!
És totalment normal! Hi ha un munt d'adolescents que amb 15 anys no s'han embolicat mai amb ningú i no passa absolutament res, així que tranquil·la. Com hem dit moltíssimes vegades no hi ha una edat marcada en la qual ens hem de liar. A cada persona li arriba el seu moment i és important que quan arribi estiguis segura que vols fer-ho i de que amb la persona que estàs compartint aquest moment sigui la que tu realment vols.
Sabem i som conscients que la pressió social juga un paper molt important i que a vegades ens pot fer sentir fora de lloc, però pensa que ets molt jove, i a vegades sembla que tot ho haguem de fer com més aviat millor per no quedar-nos enrere, però t'assegurem que hi ha temps per tot i de que no et quedes enrere. Quan arribi el teu moment l'has de gaudir al màxim sense pensar en els altres, ja que aquell serà el teu moment tinguis l'edat que tinguis!
Una abraçada ben forta!
Mariona Busto
www.consultajove.cat