Us necessitem
Hola,necessito la vostra opinió.
Tinc un amic que l'altre dia ho va fer amb una noia, amb protecció, pero pel que se sel's hi va desplaçar el condó i va sortir una mica de semen per baix. La noia al cap d'unes hores es va prendre l'anticonceptiva d'emergencia i li va provocar efectes secundaris. Creieu que la noia pot estar embarassada? Quan es pot retrassar la regla?
Gràcies, us ho agraïm.
IESP

Hola Ichbin922!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga de l'IESP. Gràcies per la confiança!
Si el semen es va escapar per la part de sota, probablement és perquè el preservatiu no estava del tot ben col·locat. L'actuació que varen tenir després del que va passar és totalment correcte, ja que la píndola del dia després és un tractament hormonal que s'ha de fer servir de forma responsable en els casos on el mètode anticonceptiu habitual (preservatiu) ha fallat, com és aquest cas. El tractament és més efectiu com més aviat es prengui la pastilla, no ens expliques quantes hores va esperar a prendre-la, però entenem que poques hores. El més aconsellable és prendre-la abans de les 72 hores (3 dies) posteriors a les relacions sexuals.
Segurament, a dia d'avui ja li ha vingut la regla, si no és així, recomanem que vagi al metge.
Recordeu que no es pot recorre a la píndola del dia després de forma habitual, ja que com el seu nom indica és un mètode anticonceptiu d'emergència! ;)
Una abraçada!
Mariona Busto
www.consultajove.cat