No tinc amigues
Hola!
Parlo castella perque em sento més comoda.
Bueno, tengo 17 años y ahora mismo estoy cursando un grado medio de tecnico de atencion sociosanitaria.
El caso es que tengo pareja, y por circumstancias de la vida vivo con el. Estamos las 24 horas juntos y llevamos 4 años, lo cual eso al final quema. Decidimos que nos separariamos un poco, saldriamos con nuestros amigos y tal. Él sale con sus amigos y pasa la mayor parte del tiempo fuera a casa de un amigo, pero lo que el no sabe es que yo estoy sola aqui, ya que no tengo ninguna amiga.
Tube una, la cual era compañera de clase, pero por una tonteria me enfade con ella y al final no nos hablamos. La verdad que la hecho mucho de menos, pero ahora ella me tiene odio y asco (o eso es lo que quiere aparentar). Tambien tengo mis compañeras de la ESO, pero ellas viven en otro mundo mas tranquilo, somos totalmente incompatibles, salimos una vez al mes y ya esta. Pero no soy capaz de contarles mis cosas ni nada.
Me siento muy sola, necesito amigas. Yo me considero una persona muy amable y simpatica, un poco marchosa y con energia, y sobretodo sincera. Pero no se porque a cada sitio que voy, todos van en contra mia y me tienen odio, yo he llegado a pensar que es por mis buenas notas, ya que el nivel de la clase es bajo.
Mi clase es el unico ambito en el que me muevo socialmente, y siento que todos estan en contra de mi. Mi pareja me cuida mucho y me quiere mucho, pero tengo que respetar su espacio y no quiero agobiarle, ni tampoco pretengo que se quede conmigo todo el dia en casa. Que hago? :'( No paro de llorar, actualizo la pagina de Adolescents.cat continuamente para distraerme y no paro de actualizar mis paginas de Twitter y Facebook, pero tampoco me habla nadie en las redes sociales...
AYUDA PORFAVOR....
InterPersonal

Hola Lu,
Moltes gràcies per escriure'ns i ser tan sincera. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Entenc com et sents, no és agradable la teva situació. A vegades creiem que no té solució i encara ens enfonsem una mica més en el nostre món.
Les relacions socials són relacions recíproques. Què vol dir? Que si tu t'actives i fas propostes, ets més visible pels altres i per tant, t'acaben incloent als seus plans i fent-te propostes.
Per tant, et proposaré 3 reptes:
- A la classe: Abans de final de curs has de descobrir algunes coses dels teus companys de classe (no tots, però com a mínim més de la meitat dels companys), com per exemple: aficions, el color preferit (i per què), on aniran de vacances o les seves sèries preferides. Pots proposar-te iniciar un parell de converses a la setmana, interessa't pels teus companys i veuràs com mica en mica ells també començaran a interessar-se per tu.
- A les xarxes socials: per què no busques algun tema que t'interessi una mica i penges articles i documentals? A la gent li agrada veure coses noves i pot ser una manera d'interactuar amb persones que tinguin els mateixos gustos, com per exemple: la cuina, una sèrie de TV, temes de psicologia, de medi ambient o d'animals...
- El temps lliure. Apunta't a alguna activitat. Busca pel teu poble o ciutat alguna activitat per fer a la tarda (ja sigui al gimnàs, al centre cívic, a fer anglès, dansa o manualitats). Tenir alguna estona d'oci setmanal ens ajuda a tots per estar més tranquils i desconnectar del dia a dia.
Tens la sort que la teva parella et cuida i et respecta, per tant, disfruta d'aquest espai personal per fer coses que t'agradin. Et faran sentir millor, ja veuràs!
Espero que m'expliquis l'experiència!!!
Una abraçada enorme
www.consultajove.cat