Les meves amigues no em fan cas
Hola adolescents,
tinc un problema,les meves amigues,no em fan cas,sempre quan van totes en fila jo vaig al darrere i inclús per Carnestoltes em van deixar tirada quan jo pensava que anava amb elles. Sempre es riuen de mi i em diuen que m'assemblo a un nen que és super lleig. Jo faig tot el que puc per caurel's-hi millor però no serveix per a res!
Ara,ja fa unes setmanes vaig decidir anar amb unes altres nenes. Ja fa dues setmanes qque no em parlen i jo tampoc. I crec ue els hi faig molta ràbia perquè quan em veuen riure amb les meves noves amigues em miren amb cara de fàstic i comencen a parlar sobre mi. També he de dir que totes,al principi de curs voliem fer volei però com que jo tinc un tumor sinovial al canell i em fa mal no puc jugar a volei i elles si,i sempre s'estan xulejant de que juguen molt bé a volei(i no és veritat)... I per si això no fos prou estan tot el dia criticant. Que puc fer,estic desesperada,algun cop he pensat perguntal's-hi perquè els hi caic malament,o que els hi he fet perquè em tractin tant malament!
InterPersonal

Bon dia maduixa,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per utilitzar el consultori.
Dir-te, en primer lloc, que tu no has de fer cap esforç per intentar caure bé a ningú. Tu ets com ets, i segur que sent tu mateixa tens molta gent que t'estima i t'aprecia. Per tant, creiem que la decisió que has pres d'anar amb altres noies amb qui rius i t'ho passes bé, és una decisió molt encertada. Les amigues estan per ajudar-nos i per passar-ho bé juntes, no per fer-nos'ho passar malament.
Per tant, el millor que podem fer és rodejar-nos de la gent que ens aprecia i que ens fa estar a gust tal com som. De vegades és millor tenir dues amigues amb qui ens sentim còmodes, a gust i felices, que tenir un grup molt gran on ho passem malament i no ens sentim valorades.
Si tens la necessitat de parlar amb elles per saber el motiu pel qual s'han comportat així, fes-ho, però pensa si realment necessites o no saber-ho, i pensa que potser la resposta que et donin no sigui la que ens agradaria sentir. Si elles volen recuperar la teva amistat algun dia, ja vindran a parlar amb tu i et donaran les explicacions oportunes. Tu, segueix com has fet fins ara, rodejat de la gent que et valora i que et fa sentir bé, aquesta és la decisió més madura i encertada que pots prendre. Pensa en tu, en el teu benestar i sigues tu mateixa, sempre!!!
Una abraçada.
www.consultajove.cat