lqsa
He posat el titol aixi perq sino no menrecordo
Tinc un problema, ja que no soc gens passional i em costa molt mostrar els sentiments. No se perque no soc capaç de dirli testimo ni als meus pares ni a les amigues i molt menys a una persona k estimo(novio o el k magrada), si ho dic per internet o xarxa social es mes facil pro a la cara no puc.
Tampoc se si estimo algu perque no se com se sent i tinc la sensacio de que tinc el problema akell de que no se pot estimar a ningu i no vull teniro. Que em passa?
InterPersonal

Hola!
Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs primer de tot dir-te que no et preocupis en el sentit de si tens o no un problema! No el tens! per què? doncs perquè tothom és capaç d'estimar. De estimar en sabem perquè és innat i amés, se n'aprèn! Un aprèn a estimar i a compartir els seus sentiments!!
A mesura que anem creixent anem aprenent que hi ha diferents maneres d'estimar i de dir t'estimo. Si que està bé dir-ho amb paraules però també hi ha moltes altres formes. Per exemple, els pares a vegades no ho diuen tan sovint, però el fet de preparar un menjar per tu o comprar-te allò que t'agrada de tan en tan és una manera de pensar en l'altre i dir t'estimo!
A poc a poc un pot anar practicant maneres de mostrar-se generós i amable amb els altres i d'anar decidint compartir experiències de més intimitat. Petons, estones divertides, caricies, etc. I sobretot és molt important per aprendre a estimar ser capaç de cuidar i preocupar-se pels altres. Això és una habilitat que tots hem de millorar. Saber què és important per els altres i de tan en tan fer alguna cosa d'aquestes, saber i demanar si no ho sabem què necessiten epr sentir-se estimats i llavors de tan en tan fer-ho, etc....
Ja ho veus estimar implica molt més que dir t'estimo! Et pots entrenar amb cosetes així i llavors, a poc a poc veuràs que també ets capaç de dir t'estimo cara a cara! A més, és una paraula i un sentiment molt especial i quan es diu de veritat l agent respon molt bé i està molt content de sentir-ho.
Endavant!
Eli Aulet
www.interpersonal.cat