Assumpta complicat
Hola,
Tinc 14 anys i el que em passa a mi es que soc... gay però ningú ho sap i no se ni com els hi puc dir als meus pares ni als meus amics. (Marrón) i ja sé que en direu que els hi puc dir tranquilament pq ells són els meus pares i em seguiràn estimant i que per ser gay no deixaràn de ser amics meus, però sque no s tan fàcil. Siusplau AJUDA.
IESP

Hola mmcc!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, el cert és que no pensem que sigui fàcil! Al contrari, és un pas ben important i complicat segons el cas... El que si que creiem és que tothom té dret a viure l'amor i la sexualitat de la manera que desitgi, sempre respectant als altres.
Et diria que, si ho expliques a algú, intenta que sigui una persona de molta confiança. Recorda que NO estàs demanant permís per ser qui ets, sinó que estàs explicant una intimitat important per tu.
Pel que fa a la família, sempre és millor parlar-ho també amb qui tinguis més confiança (el germà, la mare, etc). No se com pensen els teus pares, però a la consulta ens hem trobat de tot: families que els costa un temps adaptar-se a la nova situació (el seu fill és el mateix però han de canviar algunes idees preconcebudes) i altres que de seguida ho entenen (perquè ja s'ho imaginaven o perquè valoren altres coses).
T'envio molts ànims!! Recorda sempre que no fas res mal fet, ningú escull de qui s'enamora... El dia que puguis viure com tu vols, podràs estar molt millor, i normalment els pares el que desitgen és que els seus fills siguin el màxim de feliços :)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat