Com oblidar-lo?
Hola, ultimament estic fent moltes consultes, però tinc a la meva millor amiga fora i com que parlem poc i necessito explicar-li cara a cara, és l'últim recurs que em queda. Ho sento.
El cas és que fa un any i un mes que vaig deixar al meu ex. No he pogut oblidar-lo, segueixo pensant en ell, en els moments que vam passar, i tot i que sé que és un cabron, un mentider, i tot... l'estimo. No sé com treure-me'l del cap. És cert que no hi penso tant com abans, però no ho sé...
La meva germana fa tres mesos que ho va deixar amb el seu ex i van durar dos anys, però ella ja està amb un altre (estan d'alguna cosa rara) i una amiga meva només fa mig any que va deixar-ho amb seu ex i ja està amb un (van començar la relació fa cinc dies).
No sé com han pogut oblidar-se tant ràpid dels seus ex. Jo no sé com s'ho han pogut fer... jo vaig durar dos anys amb ell (amb ruptures pel mig) i per molts tios que vagin passant, cap m'acaba de fer-lo oblidar.
No he tingut més parella des de que vam deixar-ho, però tampoc en vull tenir perquè sóc molt jove. Ja vindrà tot quan hagi de venir...
L'únic que vull és oblidar-me'n del tot, em dóna la sensació que això és l'únic que m'impadeix ser feliç del tot. Com puc oblidar-lo?
Sento les faltes i moltíssimes gràcies.
InterPersonal

Hola Tuxi!
Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Primer de tot dir-te que aquesta és una decisió de cadascú i tampoc t'has de comparar ni jutjar perquè tu encara no hagis pogut oblidar-lo. Cadascú fa el qeu pot.
De totes maneres si que sembla clar que tu comences a estar cansada d'aquesta situació i que ja tens ganes de ser feliç. Et felicito! Es clar que si! Tens tot el dret a ser feliç i això depèn de tu.
Per tant, primer de tot et faria una pregunta: què passaria de diferent a la teva vida si ja l'haguéssiu oblidat? com sabrien els altres que ja l'has oblidat sense que els hi haguessis de dir? o per exemple, si demà et llevessis i de cop i volta hagués passat un miracle a casa teva i resulta que ja no el tindries al cap, què faries de diferent? Per exemple, et llevaries de bon humor i cantant, proposaries plans a les amigues, et compraries alguna roba nova, sortiries més amb els amigues, escoltaries música diferent...etc.
Et dono unes quantes pistes. Intenta respondre les preguntes i després has de fer l'experiment que es tracta de que cada dia puguis fer alguna coseta de la llista i dia a dia vagis i mica a mica vagis ampliant les noves coses que faries si ja l'haguessis oblidat. Quan comencis a fer aquest experiment veuràs que el començaràs a oblidar!
Tens tot el dret a ser feliç! I més, pel que sembla no et vas sentir respectada en algunes coses perquè dius que ell és un mentider. Recorda-ho!! És natural que trobis a faltar els bons moments però no t'oblidis que els dolents els has de recordar perquè són dels que podràs aprendre per millorar les relacions en el teu futur i decidir amb qui seràs feliç.
una abraçada
ELi Aulet
www.interpersonal.cat