És dolent per mi?
Hola!
Bueno... Nose que he de fer. M'agrada un noi però l'ho nostre és molt raro. Primer de tot ens impedeix estar junts la distància. Encara que no vivim gaire lluny, vivim en diferents pobles i no va al meu insti. Però el que més em preocupa és que ell fuma, o vaja, fumava... Sé que una persona perquè fumi no ha de ser mala persona, però ami no m'agrada que fumi:( A més, no treu gaires bones notes... N'ha suspès 6. Jo l'estimo i pel que veig ell a mi també. No hem passat del tonteig però sempre ens parlem amb carinyo i quan em m'abraça o qualsevol cosa em posa tonta. Aviam, ja he dit que l'estimo. Però estic confosa, perquè fa poc em va deixar el meu ex... I tampoc sé el que sento encara. Però el que em preocupa és que fuma. Li he explicat això a un amic i m'ha dit que em mereixo a algú millor. Però esque té un cor enorme! És carinyos, simpàtic, cuidadòs...!
En fi, que no sé que fer... Em podries ajudar?!
InterPersonal

Hola JuLia!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Anem per parts, pel que fa a la distància, sabem i entenem perfectament que no sigui fàcil, però hi ha relacions que s'han portat a la distància i que han funcionat molt bé. Pel que expliques viviu en diferents pobles, però tampoc massa lluny, per tant has de valorar si per a vosaltres això és un problema o no.
Referent al tema de fumar, i que és el que més et preocupa, pots parlar-li directament a ell, explica-li que a tu no t'agrada i que per a tu és important estar al costat d'un noi sa i que no fumi. Exposa-li els teus motius amb convicció. Com sempre, ell tindrà el dret a decidir què vol fer, si seguir fumant o deixar-ho, ja que és una decisió exclusivament seva, però si més no, tu ja li hauràs manifestat que això no t'agrada.
Per últim, si estàs confosa perquè fa poc et va deixar el teu ex i encara no saps què sents exactament, et recomanem que no tinguis pressa, no cal córrer, deixa passar una mica de temps perquè les coses vagin posant-se a lloc i perquè puguis aclarir què sents. T'ajudarà, i no prendràs una decisió precipitada.
Una abraçada i molta sort JuLia!
Mariona Busto
www.consultajove.cat