una de 16 amb molts problemes
M'agradrria ser anonima. Es el primer a dir es que la vostre feina es genial, i que es el primer cop que faig servir el consultori.
el primer de les meves preguntes es que es l'himen i si es dolent que es trenqui?
L'altre es que laltre dia vaig quedar amb el meu novio, i ell es va corre, el meu dubte es: si es corre i mentre a mi a les parts intimes, puc quedar embarassada?
Gracies i usentu per les faltes!
IESP

Hola!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies pels comentaris i per la confiança!
L'himen és una membrana que fa de capa protectora i que es troba dins de la vagina, just passada l'entrada de la vagina, en el seu interior. La funció de l'himen és cobrir i protegir la vagina. Que es trenqui l'himen no és dolent, aquest es pot trencar per diferents motius com, evidentment, la primera relació sexual amb penetració. Però també pot ser que l'himen es trenqui practicant certs esports, si rebem un cop a la zona genital, a l'introduir un tampó, o muntant a cavall.
Pel que fa a la segona consulta, si el semen entra dins de la teva vagina hi pot haver risc d'embaràs. Per tant, per evitar riscos i mals de cap us recomanem que sempre utilitzeu preservatiu.
Esperem haver respost a les teves preguntes!
Una abraçada ben forta bonica!
Mariona Busto
www.consultajove.cat