Fases de l'acte
Volia saber les fases de l'acte, és a dir, com va tot. Se ue depen de la parella, de si vols fer una cosa o una altre depen moltissim, ho se. Però esque tot el tema liquids i coses xungues que nose les tinc desordenades al cervell, perquè per exemple l'altre dia ens van fer la xeerada del sexe i ens van dir que quan el penis surt de la vegina dons sa d'aguantar el presevetiu perque no quedi dins o que arriba un punt en que el penis es baixa i es pot quedar a dins tambe. Detalls aixi per no cagarla el primer cop.
Un exemple, que no sera sert perquè nidea ja hos o dic:
1- Jugar per escalfarnos (quin tipus de coses és podrien fer?)
2- es posa el penis a la vagina
3- UN cop dins que pot passar? El liquid quan surt? Com es sap si sa de treure ja? El semen que significa? Qe sa acabat?
Ja hos dic esque tinc un cacau...
Moktes gracies<3
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Ens fas una pregunta realment interessant! Esperem resoldre els teus dubtes. Uns científics van estudiar la Resposta Sexual Humana i van veure que passem per una sèrie de fases: excitació, meseta, orgasme, resolució i període refractari (el desig pot aparèixer abans de l'excitació o després i es pot mantenir al llarg tota la relació sexual).
- Primera fase: Excitació. En aquesta fase els cossos s'han d'excitar, la sang comença a bombejar de forma més ràpida i intensa, i tenim ganes de tenir contacte directe i íntim amb l'altre persona. Aquí en general les parelles s'acaricien, es fan massatges, pot haver-hi masturbació, sexe oral, petons, etc... els cossos s'encenen.
- Segona fase: Meseta. Anem augmentant l'excitació i arribem a un punt on podem seguir excitant-nos o tornar al principi, si tot segueix augmentant en excitació passem a la següent fase.
- Tercera fase: Orgasme. Tota la tensió acumulada es destensa, els homes ejaculen i les dones tenen l'orgasme. No cal que sigui amb penetració, ni molt menys! Si un home arriba a l'orgasme amb penetració i porta un preservatiu posat el que ha de vigilar és alhora de treure el penis de la vagina, ja que la següent fase pot fer que el preservatiu quedi dina la vagina amb el semen i aleshores hi hagi risc d'embaràs.
- Quarta fase: Resolució. El cos torna a lloc, la sang torna a lloc, i circula de forma normal. Els genitals tornen a la seva forma normal, en les noies el clítoris es contrau i els llavis disminueixen de mida i el penis perd l'erecció i disminueix de tamany (si disminueix de tamany dins la vagina amb el preservatiu posat, pot ser que aleshores el preservatiu ja no s'ajusti al seu penis, estarà més petit, i podria ser que quedés dins).
- Cinquena fase: Període refractari. És el temps que cada persona necessitarà per a poder tornar a començar una nova relació sexual.
Esperem haver-te resolt els dubtes.
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat