tinc un dubte
ola hola! Gracies per tenir aquest consultori!! Tinc un dubte: tinc 17 anys i tinc la regla des dels 11 anys i la veritat es q mai he comptat quan mhavia de venir pero se q era regular abans perq em venia sempre a principis de mes o aixi, total, q fa com dos anys q em ve irregular i en teoria hauria de ser el reves: q primer es irregular i llavors ja es regula... doncs em ve cada mes i mig- dos mesos i a sobre super super forta.. i estic tinguent relacions amb la meva parella i a la q no em ve ja m'altero.. que puc fer.?
IESP

Hola Coconutut!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga de l'IESP. Gràcies a tu per escriure'ns!
Com bé expliques durant els primers anys és normal que hi hagi certa irregularitat, però de mica en mica el nostre cicle menstrual hauria d'anar-se regulant. Si has observat que fa cert temps que et ve de forma irregular i a més a més molt forta, el que et recomanem és que facis una visita al ginecòleg per tal que pugui explorar-te i valorar què està passant.
Per últim, si estàs tenint relacions sexuals amb la teva parella i feu servir sempre el preservatiu no hauries de preocupar-te quan la regla es retarda una mica, ja que en principi si no s'ha trencat i el feu servir correctament, no hi ha d'haver risc d'embaràs.
Esperem haver-te ajudat!
Una abraçada ben forta!
Mariona Busto
www.consultajove.cat