dubteeees014
Hola tinc uns dubtes i m'agradaria si em podessis resoldre'ls moltes gràcies, es important per mi
1- Les pastilles anticonceptives, si te les prens cada cada dia a la mateixa hora i no et descuides cap dia, són 100% efectives?
2- Les dos primeres setmanes d'embaràs quins símptomes es sol tenir?
3- Si tens 15 hi vas sola a la farmàcia et venen la pastilla del dia després?
gracies guapa, un peto!!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Et vaig responent:
1. Si les pastilles es prenen correctament, la seva eficàcia és molt alta! Però cap mètode anticonceptiu hormonal és 100% fiable... sempre hi ha una petita possibilitat que fallin.
2. Els símptomes són ben variats, ja que depen molt d ela noia! Hi ha qui senten els dolors típics de la regla (a la zona dels ovaris), hi ha qui té vòmits, hi ha qui està molt sensible...
3. Si tens menys de 16 anys, has d'anar acompanyada d'un adult de confiança per tal que et donin la pastilla. També es pot anar al centre mèdic més proper per tenir-la de manera gratuïta. Això sí, és una pastilla que s'ha de prendre en casos d'urgència (com si s'ha trencat el preservatiu, per exemple)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat