Taboo..
Bona Tarda :)
Se que sona bastant estrany, però sempre m'he preguntat com podem autoconèixer la forma del nostre himen, de saber com és.
O fins i tot, em sembla curiós, que hi hagin persones que decideixin autotrencar-les, de ser així, com ho fan?
Espero una resposta, m'ajudareu molt amb un treball :)
Moltisimes gràcies
Anissa Ouali

Hola Aleanoor99!
Ens han arribat moltes consultes relacionades amb l’himen, i també amb si es pot veure o trencar, et deixo aquí la resposta:
L'himen es pot trencar per diferents motius com, evidentment, la primera relació sexual amb penetració. Però també pot ser que l'himen es trenqui al rebre un cop en la zona genital o a l'introduir un tampó. Per tant, s'ha intentat fer creure en moltes cultures que l'himen era allò que simbolitzava la virginitat i realment no es podria assegurar amb certesa que sigui així. També es diu que quan es trenca l'himen surt sang, però si a una noia ja se li ha trencat l'himen abans de tenir relacions sexuals amb penetració, podria ser que durant la primera relació sexual no sagni. Per tant, sagnar o no sagnar tampoc és símbol de virginitat.
Hi ha més coses:
• Que es trenqui l'himen no vol dir que aquest desaparegui. Poden quedar restes d'himen a les parets vaginals.
• Hi ha diferents tipus d'himen: de més rígids, perforats, més flexibles, etc.
I no tots es trenquen de la mateixa manera. Penseu que una noia pot posar-se un tampó i, si té un himen flexible, que no es trenqui. O que hi hagi noies que intentin posar-se un tampó i no puguin perquè tenen l’himen molt rígid. Igual pasa amb els dits.
Mitjançant l'exploració vaginal es pot saber si el tens trencat o no. Fins i tot es pot arribar a veure agafant un mirall i a través de l'observació directa. Però no totes les noies ho poden veure.
Una abraçada i gràcies per la teva consulta!
Anissa Ouali, @AniOuali