PCOS
Hola, tinc 19 anys i fa poc que vaig anar al metge per problemes amb un excés de vellositat i una mica d'acne que a simple vista sembla inexplicable. El metge hem va dir que m'havia de fer més proves però que molt probablement es tractava d'un cas de síndrome d'ovari poliquístic. He mirat vàries pàgines web per veure del què es tractava i dels possibles tractaments i m'he espantat. De veritat que puc desenvolupar càncer, problemes de cor, diabetis i quedar-me infèrtil? A més, també hi posa que els tractaments són amb pastilles anticonceptives i no estic gaire segura si és un bon mètode o no, ja que a part de què no he tingut mai relacions sexuals ni tinc parella, suposa una bomba de productes químics per al meu cos. Per tant, també agrairia saber com funcionen i si és veritat que te les has de prendre sempre a la mateixa hora del dia.
No sé si els meus dubtes són gaire adients per un consultori sobre sexualitat en un web d'adolescents molt més petits que jo, però ja no sé que fer ni que pensar, estic cagada.
Moltes gràcies pel vostre temps,
una casi no adolescent preocupada.
Anissa Ouali

Hola Revenclaw!
Primer de tot, a internet pot aparèixer molta informació que ens espanta, per això seria recomanable que deixis de mirar cada dos per tres tots els efectes, i si tens molts dubtes parla directament amb el metge per resoldre's, ja que valorarà concretament el teu cas i et donarà respostes més adients.
Els ovaris polquístics és molt comú i no tenen cura, però si que és pot tractar, el control farà que s'evitin les dificultats i els problemes. Per això serà molt important fer revisions amb el teu metge.
Sobre les pastilles anticonceptives, és cert que és un dels tractament recomanables ja que ajuden al bon funcionaments dels teus ovaris, per exemple fent que el cos (la menstruació) funcioni de manera més regular. Has de tenir en compte, que els mètodes hormonals porten una carrega molt petita d'hormones, i no són bombes.
No et preocupis per la consulta, i gràcies per compartir els teus dubtes amb nosaltres!
Una abraçada!
Anissa Ouali, @AniOuali