((: uns quants dubtees :))
Hola! Agraeixo la feina que feu! Aquí van les meves consultes:
- Per què cal utilitzar condó amb el sexe oral?
- Si me la posen pel cul hi ha algun risc d'alguna cosa?
- Podeu dir-me que és l'himen i on està?
- A vegades he intentat posar-me els dits a la vagina però només me'n puc posar un, no aconsegueixo ni dos. És com si tingues alguna cosa, gens elástica, que no deixa passar quasi res. Pot ser això l'himen? Si no és això, que pot ser?
- D'aquí poc segurament tindré la meva primera relació sexual amb penetració. Si això que acabo de dir al dubte de dalt es l'himen, tinc por de que amb lo petit que és el forat el penis no em pugui entrar a la vagina... I si m'entra, tinc por de que em fagi molt de mal...
- Si es l'himen i es trenca, la sang dura només un moment o és com la regla que pot sortir durant una setmaneta? Quan pot arribar a durar? Hores, dies, només aquell moment?
- Si es l'himen i es trenca, la sang surt al moment en que es trenca o al cap d'unes hores? Si és al moment en que es trenca, que podem fer per no tacar de sang el lloc on ho fem? Posem una tovallola o algo així?
- Si es l'himen i es trenca amb la penetració, el dolor és en el moment i després passa o pot durar unes hores? Després de que es trenqui, si només fa mal al moment, podem continuar-ho fent?
- Si el noi es corra una mica al preservatiu però el penis segueix erecte podem continuar-ho fent o hem de parar i treure el preservatiu? Se suposa que el condó aguanta bastant no?
- Es pot fer alguna cosa per trencar l'himen expressament un mateix? Per així poder disfrutar més de la meva primera relació amb penetració.
Moltiiiiiiiissimes gràcies! Sé que són bastantes coses però espero que m'ho pogueu respondre tot!
IESP

Hola Marta!
Sóc l'Helena Galé, psicòloga de l'IESP. Gràcies per la teva consulta!
Et vaig responent:
1. Perquè es passen també les infeccions de transmissió sexual, ja que algunes de les seves vies són les mucoses de: l'interior de la boca, de l'anus, de la vagina, i la part superior del penis (el gland)
2. Sí, amb sexe anal també hi ha risc d'infeccions si no s'utilitza preservatiu.
3. L'himen és una membrana molt fina que es troba a l'interior de la vagina. serveix per protegir a les noies d'infeccions, però perd la seva funció en el moment que les noies ja tenim fluxe i/o la regla.
4. Podria tractar-se de l'himen, si. Però també podria ser a causa de la musculatrua, que al no estar acostumada ni excitada, costa més introduir un segon dit.
5. L'himen no fa mal (no té terminacions nervioses). El que fa mal és la musculatura si està tensa. Per això és important que una noia, si té penetració, estiigui molt excitada i tranquil.la, sense pors!
6. Si surt sang, solen ser unes poques gotes (com a molt, per omplir una cullereta petita de cafè)
7. Com no surt molta sang, tampoc cal preocupar-se molt. Però sempre és millor tenir mocadors a mà o una tovalloleta, clar.
8. El dolor no hauria de ser-hi si es fa bé! És a dir, si estàs ben excitada i lubricada, no has de perquè sentir cap mal. Pot ser una sensació rara, per la novetat, però no un dolor insoportable.
9. Els condons són molt fiables, però si el noi ejacula en ell, el millor és canviar-lo i utilitzar un altre.
10. De nou, l'himen no és el problema principal a l'hora de tenir penetració, ja que es trenca molt fàcilment (hi ha persones que amb els dits ja se'ls ha trencat).
Recorda que a nivell sexual, no has de fer res que tu no vulguis! És genial que vulguis tenir informació, però recorda que tens dret a anar al teu ritme, d'acord? :) Les relacions sexuals només són plaenteres si fem allò que volem!
Espero haver estat d'ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat