Primera vegada
Tinc unes preguntes des de fa temps: i si la primera vegada no entra?? Fa mal?? en cas positiu, com es fa si fa mal??
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, donar-te les gràcies per la teva consulta!
Respecte al que consultes, has de saber que la primera vegada és diferent per tothom... depén de moltes coses!
Quan la gent parla sobre el mal, sol ser perquè en la primera vegada d'una noia es pot trencar l'himen, que és una fina membrana que hi ha a l'interior de la vagina. Aquest himen pot ser que no hi sigui, que ja s'hagi trencat o que sigui molt elàstic i no es trenqui aquella vegada.
Però el que pot fer mal en realitat, és el fet d'estar nerviosos o angoixats, ja que la musculatura estaria més tensa del normal! (és com si anessis a fer-te un massatge a l'esquena tota nerviosa i tensa... oi que et faria mal enlloc de relaxar-te?)
Per no estar angoixada, s'han de tenir en compte algunes coses. En primer lloc serà important la relació que tinguem amb l'altre persona, ja que si hi ha confiança i s'ha parlat de les pors de cada un, segurament tot serà una mica més fàcil. També dependrà de l'experiència previa sobre sexualitat, perquè no serà igual si primer s'han realitzat altres tipus de pràctiques o si ja es coneix el cos de l'altre (si ja s'han vis despullats, s'han tocat...). I un altre factor que compta molt és la maduresa personal i la manera de viure la sexualitat de la noia, ja que si ens coneixem nostaltres mateixes i estem segures del que volem fer, tot acaba sent més fàcil! :)
Espero haver-te resolt els dubtes!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat