Què és?o_O
Hola bona tarda, sóc una noia i tinc 16 anys.
Espero que les meves preguntes siguin normals i no m'hagi de preocupar:
1) Quan m'ha de venir la regla ho noto per l'olor que fan les meves parts baixes, aquesta olor és una mica desagradable i em fa vergonya perquè quan estic a la classe, per exemple, doncs em sento l'olor i em preocupo perquè no m'agrada ni a mi. I a més, la part de baix dels pantalons em fa olor, soposu que és del contacte que rep, però esque els pantalons els haig de possar a rentar casi al mateix dia perquè ja oloren malament. És normal? Què podria fer per evitar aquesta olor o reduir l'olor?
2) També, quan m'ha de venir la regla, em surt com un moquet (suposu que té relació amb l'olor que he comentat abans), potser em taca una mica les calces, però també em fa confondre quan baixa perquè és la mateixa sensació, o molt semblant, que quan em ve la regla. Aquest moquet també m'apareix quan m'exito. Avegades és com mig verd/groc o transparent. Què és exactament? Suposu que és normal(?)
Mersi pel consultori i per contestar<3
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Et vaig responent:
1. Sí, aquesta olor és molt normal! Es deu sobretot al fluxe, i com tu dius, a la menstruació. Però pensa, que si això et passa a tu... li passa a la majoria de les noies!
Per reduir l'olor, només cal fer el que ja fas: rentar la roba d'aquell dia, portar roba interior de cotó, els dies amb més fluxe utilitzar un salva-slip (com una compresa molt fina i petita que es va canviant). Però recorda que és ben natural!
2. Si, és ben normal com he dit abans: es tracta del FLUXE VAGINAL. És un líquid espès i transparent que funciona com antibiòtic natural per la vagina de les noies! :) Apareix durant la pubertat i amb els anys es va fent menys abundant.
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat