Preocupada
Hola, desde fa 8 mesos em prenc les pastilles antincoseptives. Mitja setmana abans de la " setmana de descans" que es cuan em baixa la regla, vaig fer-ho amb el meu nóvio, vam utilitzar protecció. Dies després em va baixar la regla, pero no sé perqué segueixo preocupada. Només vull que em toni a baixar . qué em pasa?
He llegit una cosulta, d'una noia que preguntava sobre aquestes pastilles, i li vau dir que malgrat estigués en la setmana de descans, estava protejida igualment.
Què puc fer per estar més tranquila.
Grácies.
IESP

Hola!
Sóc l'Helena Galé, psicòloga de l'IESP. Gràcies per la teva pregunta!
Sí, amb les pastilles anticonceptives estàs protegida de l'embaràs tot el mes, inclús en aquella setmana que no s'han de prendre (la de descans)
A més, si utilitzes el preservatiu també estàs protegida de la transmissió d'infeccions.
Com veus, no t'has de preocupar per res! Ja estàs tenint relacions de manera responsable, així que no cal tenir por ni estar pendent de la regla com si hi hagués risc. Potser aquesta preocupació contant es deu a un altre motiu, ja que quan sentim que estem fent una cosa "mal feta o dolenta", tendim a ser hipocondríacs (amoinar-nos molt més del necessari!)
Recorda que estàs de sobra protegida, així que aprofita per gaudir!! :)
Espero haver estat d'ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat