DIVERSES PREGUNTES
Hola Anissa..m'agradaria preguntar-te els següents temes:
-Fa mal quan ho fas?
-El primer cop sangres?*
-La segona vegada que et ve la regla és super irregular i arriba més tard, no?¿
-Passa algu si el primer cop que m'ha vingut la regla no notava ni mal a la panxa ni mal de cap ni res?
I per últim.. tinc molta por que es trenqui el preservatiu el primer cop i em quedi embarassada..:S
Gràcies:)^^
Anissa Ouali

Hola!!
Quan una noia vol tenir la seva primera relació sexual amb penetració, ha de comunicar SEMPRE si li fa massa mal. Hauria de poder anar controlant el grau de penetració o bé estant ella a sobre o comunicant-li a la parella com es troba, si és dolorós o no. Quan es vulgui tenir la primera relació sexual amb penetració s'ha d'anar amb una mica de compte, però el més important és estar relaxada i, sobretot, ben protegida... i sempre decidir quan, com i amb qui!
El preservatiu sempre que els genitals entrin en jocs, s’ha d’utilitzar. Una manera de veure que no s’hagi trencat, és després de la relació sexual fer-li un petit nus o omplint-lo amb aigua, i veure que no traspassi res. Si està trencat, has de saber que existeix el mètode d’urgència, com la pastilla del dia desprès (que és pot trobar a les farmàcies o serveis d’urgència i sempre amb professionals que t’assessorin)
En relació a la sang, sempre s’ha de tenir en compte perquè és diu que sortirà sang, per això hem de parlar de l’himen. L'himen es pot trencar per diferents motius com, evidentment, la primera relació sexual amb penetració. Però també pot ser que l'himen es trenqui al rebre un cop en la zona genital o a l'introduir un tampó. Per tant, s'ha intentat fer creure en moltes cultures que l'himen era allò que simbolitzava la virginitat i realment no es podria assegurar amb certesa que sigui així. També es diu que quan es trenca l'himen surt sang, però si a una noia ja se li ha trencat l'himen abans de tenir relacions sexuals amb penetració, podria ser que durant la primera relació sexual no sagni.
Sobre la regla, els primers anys aquesta pot ser molt irregular, i els seu símptomes també, per això veuràs que pot anar variant.
Espero haver-te ajudat amb els dubtes!
Anissa Ouali, @AniOuali