HoLaCaRaCoLa¿?
Hola adolescents! Tinc diversos dubtes:
- En primer lloc tinc 15 anys, i no tinc gens de pit, però gens vol dir que no em puc comprar sostens perquè no arribo ni a la talla més petita. Estic preocupada ja que no sé si encara estic a temps de que em créixin. És el meu major complexe, i encara que digueu que ens hem d'acceptar sóc incapaç.Encara em poden créixer?
- També m'agradaria preguntar-vos sobre el clítoris. Sempre que n'he sentit a parlar es diu que té la mida d'un pesol, però es que el meu no es així, es més aviat com un cigró, és a dir, que és bastant més gran del normal, i és clar no sé si he d'anar al metge o que.
- I per últim també m'agradaria comentar-vos que tot i que he madurat i al llarg dels anys he agafat molta més confiança en mi mateixa, em segueix fent bastanta nerviosa relacionar-me amb nois. Ja he tingut una parella, però sé que em costarà trobar-ne una altra ja que em costa molt trobar nois amb els que estic agust! A vegades fins i tot estic incòmode amb el meu millor amic i no ho entenc. M'agradaria saber que puc fer per no estar tan nerviosa quan he de parlar amb un noi, a més sempre em fa por no saber de que parlar pfff estic feta un lio!
Gràcies pel vostre temps! Sou els millors adolescents!
Anissa Ouali

Hola Capy!!
Els pits poden créixer molt lentament, i amb 15 anys encara estàs en procés! Com dius és molt important acceptar-se i estimar el propi cos. Si sents en el teu desenvolupament hi ha alguna situació difícil, una consulta amb el pediatra pot aclarir molt dubtes i veure que el creixement estigui anant bé.
Sobre el clítoris, quan diuen que té la mida d'un pèsol, simplement és com a referencia, però això no vol di que sigui d'un altre manera. Si t'ajuda a sentir-te millor, hi fas la visita al metge que t'he comentat abans, pots treure el tema i sortir de dubtes!
Què en fa estar nerviosa? estar amb qualsevol noi? o només amb els que t'agraden? és inevitable que quan estem amb algú que ens agrada estiguem més nerviosos, o no sapiguem de que parlar. Per això és important tenir confiança, temps per anar coneixent... Pel que dius del teu millor amic, sembla que no només passa quan t'agrada algú, així que plantejat que s'amaga darrera dels nervis, per exemple, voler caure bé, que l'altre no s'avorreixi... trobant el que et preocupa podràs ajudar a no sentir-te tan nerviosa sense més.
Espero haver-te ajudat! un petonas!
Anissa Ouali, @AniOuali