Tinc un dubte...
Hola! Volia demanar un dubte que tinc...
Suposo que hi ha diferents tipus de vulva però no se si el meu cas és gaire normal. Resulta que els llavis (no se si majors o menors) els tinc bastant grans i sobresurten una miqueta... Nose si és normal! Porto bastant temps pensant-ho i la veritat és que no en tinc ni idea.
Moltes gràcies!
IESP

Hola Pimpampun!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Respecte al que expliques, t'he de dir que el que és completament normal, ja que les vulves són totes diferents! N'hi ha amb els llavis més grans, més sortits, més clarets o foscos... Igual passa amb altres parts del cos! Per exemple, tots tenim les orelles o la forma dels ulls ben diferents, oi?
Un dels problemes que encara arrosseguem és que a l'escola s'estudien poc els genitals externs femenins, i a vegades l'únic que veiem és un dibuix que representa aquests genitals. És a dir, que no sabem ni com són els reals... Però quan una noia s'explora (com tu molt bé has fet!), sovint s'adona que els seus genitals poc tenen a veure amb aquell dibuix! Per això és important conèixer com és el nostre cos realment i estimar-lo tal com és, ja que el durem tota la vida ;)
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé @hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat