Regla
Hola!!
Tinc algun dubte sobre la regla: és normal que em senti molt inflada els dies abans que em vingui la regla? Com puc saber quin tipus de compresa és el millor per mi?
A part d'això, volia saber què és exactament l'himen... Quan es trenca surt molta sang? Si se't trenca, has d'anar al ginecòleg o no cal? Serveix per alguna cosa l'himen?
Només es pot trencar quan una noia perd la virginitat o alguna altra cosa pot fer que es trenqui?
Mooooltes gràcies!!!!
Petonets adolescents <3
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Una noia curiosa, gràcies per utilitzar el consultori!
És completament normal que et sentis més inflada els dies abans que et vingui la regla, el cos es prepara per expulsar l'òvul no fecundat amb l'endometri. La millor compresa per a tu, dependrà de la quantitat de flux que expulsis, si tens molt sagnat millor una més gran o de més absorció que una de menys.
Pel que fa a l'himen, aquest és una membrana molt fina que cobreix parcialment l'entrada de la vagina, aquesta membrana no és igual en totes les noies, algunes el tenen més fi, altres més gruixut, altres més flexible i altres més rígid,... l'himen antigament es considerava la "prova" que la dona era verge, però no és garantia de res, és a dir, l'himen es pot trencat amb altres coses que no siguin una penetració. Per exemple, es pot trencar si es practica algun esport on l'elasticitat sigui un tret, o en un cop molt fort a la zona genital, o inclús amb l'ús de tampons.
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada!
Helena Angel @HelenaAL
www.consultajove.cat