semen en la piscina...
Bon dia. Soc una noia de 13 anys i m'agradaria preguntar una cosa una mica rara... M'he preguntat que si per exemple, els nois deixen molta esperma o semen a la piscina, si hi ha risc de que una noia es quedi embarassada... És una cosa rareta, però em pica la curiositat.
Gràcies adolescents.
IESP

Hola!
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP, i m'encanta que sigueu curiosos i curioses!
Responent la teva pregunta, no seria possible que una noia es quedi embarassada en una piscina on hi pugui haver semen. És impossible.
La vida dels espermatozous es determina per diversos paràmetres però els més importants són la temperatura a l'exterior i l'acidesa de l'ambient. En una piscina per exemple per a que aguantessin vius hauria d'estar l'aigua entre 37 o 37,5 graus i el ph hauria de ser de 7-7,5.
Imaginem que estem en una piscina amb aquestes condicions, els espermes aguantarien vius però tampoc hi hauria risc d'embaràs ja que no arribarien a l'òvul. El que fa que un espermatozou arribi a l’òvul és la força de propulsió de l'ejaculació, o del presseminal en les penetracions, ja que l'interior de la vagina no sempre compleix aquests requisits de calor i ph.
Per tant, no hi hauria risc.
Espero haver resolt el teu dubte curiós!
Helena Angel @HelenaAL