abortament actualment?
hola! m'agradaria saber com està actualment la llei de l'abortament. És prohibit no? Si es trenques el preservatiu i és massa tard per la pastilla de l'endemà, que s'hauria de fer??
moltes gracies!
IESP

Hola Paretblanca!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Actualemnt, la LLei de L'avortament està igual que abans (es va proposar una reforma, però no va tirar endavant).
Es pot avortar en cas de:
- Violació
- Malformació del fetus
- Perill psicològic per a la mare (en aquesta categoria, entraria tota aquella dona que s'ha quedat embarassada sense realment voler-ho, i no desitja tenir un fill)
Una noia major de 16 anys pot avortar sense necessitar el consentiment de ningú, però si és menor de 16 anys es necessita el consentiment patern/matern/tutor legal.
Quan es trenca el preservatiu s'ha de prendre la pastilla ABANS que passin 72 hores, i el més aviat possible. En cas de no fer-ho, la noia estaria exposada a l'atzar: pot ser que e squedi embarassada o no, depen de si l'esperma ha aconseguit fecundar un òvul. En cas que passés, la noia hauria de decidir què vol fer: avortar o continuar l'embaràs. Les dues opcions són molt dures i difícils de viure, i per això és un tema tan complicat i personal.
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat