Tinc un dubte sobre l'HIMEN, m'ajudeu?
Hola!! :)
Em dic Nicole i ja he fet alguna consulta abans, molt ben contestada, moltes gràcies per l'ajuda!!
La consulta d'avui no sé com plantelar-la:
La qüestió és que m'ha donat per pensar que a mi no se m'ha trencat l'himen ja que ni al mantenir relacions, ni masturbació ni cops ni res ha sortit sang. Llavors tinc diferents preguntes:
1. A quina alçada de la vagina es troba l'himen? És a dir, aquesta membrana està gairebé a "l'entrada" de la vagina o més al fons?
2. Pot ser que es trenqui l'himen sense produir cap tipus de sagnat?
3. Pot ser que per moltes relacions/masturbacions no s'hagi trencat encara?
També he pensat en la possibilitat que m'hagués donat un cop tenint la regla i es dissimulés amb el propi sagnat d'aquesta, però ja seria molta casualitat....
Moltes gràcies pel vostre treball! Un petó ben fort <3
Anissa Ouali

Hola Nicole2!!
Fa poquet ens va arribar una consulta molt semblant a la teva. Aquí va:
L'himen és una membrana que fa de capa protectora i que es troba dins de la vagina, just passada l'entrada de la vagina, en el seu interior. La funció de l'himen és cobrir i protegir la vagina.
L'himen es pot trencar per diferents motius com, evidentment, la primera relació sexual amb penetració. Però també pot ser que l'himen es trenqui al rebre un cop en la zona genital o a l'introduir un tampó. Per tant, s'ha intentat fer creure en moltes cultures que l'himen era allò que simbolitzava la virginitat i realment no es podria assegurar amb certesa que sigui així. També es diu que quan es trenca l'himen surt sang, però si a una noia ja se li ha trencat l'himen abans de tenir relacions sexuals amb penetració, podria ser que durant la primera relació sexual no sagni. Per tant, sagnar o no sagnar tampoc és símbol de virginitat.
Hi ha més coses:
• Que es trenqui l'himen no vol dir que aquest desaparegui. Poden quedar restes d'himen a les parets vaginals.
• Hi ha diferents tipus d'himen: de més rígids, perforats, més flexibles, etc.
I no tots es trenquen de la mateixa manera. Penseu que una noia pot posar-se un tampó i, si té un himen flexible, que no es trenqui. O que hi hagi noies que intentin posar-se un tampó i no puguin perquè tenen l’himen molt rígid.
Això no ha d'impossibilitar el fet de poder tenir relacions sexuals. El que està clar és que quan una noia vol tenir la seva primera relació sexual amb penetració, ha de comunicar SEMPRE si li fa massa mal. Hauria de poder anar controlant el grau de penetració o bé estant ella a sobre o comunicant-li a la parella com es troba, si és dolorós o no.
I com que no sabem quin tipus d'himen té cada adolescent, no podem endevinar si ja el té trencat o si és flexible o perforat. Per tant, quan es vulgui tenir la primera relació sexual amb penetració s'ha d'anar amb una mica de compte, però el més important és estar relaxada i, sobretot, ben protegida... (i fer-ho amb algú amb qui realment es vulgui i quan es vulgui, és clar!).
Espero t'hagi aclarit els dubtes! Gràcies per la teva consulta!
Una abraçada,
Anissa Ouali, @AniOuali