Sóc semi-vegetariana
Bones!
Fa uns dos anys, aproximadament, que no menjo carn de cap tipus. Els pocs cops que he anat el metge durant aquest temps i els he comentat que era "vegetariana" m'han dit que no m'havia de preucupar pel meu estat de salut, ja que menjo peix. Tot i així, m'agradaria saber si es recomenable fer-me anàlisis de tant en tant. Per altre banda també voldria saber si el tofu porta proteïnes animals, i si em pots dir altres aliments que en portin... millor! Mercii!! :)
Sara Bujalance

Hola justletitbe! Com molt bé proposes tu mateixa és important que vagis al metge de tant en tant per a que et faci anàlisi i confirmi que estàs bé i que no et falta de res, i més tenint en compte que estàs en plena edat de creixement, i és molt important que la teva alimentació sigui completa. Si per motius personals decideixes no menjar carn no hi cap problema sempre i quan mengis altres aliments que t'aportin proteïna com, per exemple, el peix, que ja dius que menges. De fet, el peix ens aporta una molt bona proteïna. El tofu és un aliment d'origen vegetal que també ens aporta molta proteïna, pel que és molt bona opció per als vegetarians, ja que menges proteïna que no prové de cap animal, sinó de vegetals. Altres aliments rics en proteïna són el pollastre (que no sé si en menges de pollastre), els ous, i els llegums i fruits secs també ens aporten una part de proteïna d'origen vegetal. A part d'aquests, la soja, el seitan i les algues també en porten. Recorda que a part de les proteïnes també és necessari ingerir hidrats (pa, arròs, cereals, patata, pasta), fruites i verdures, làctics i de tant en tant dolços i greixos, ok? Ah, i fer esport també és fonamental per tenir una bona salut! Un petó!