NOI MES GRAN (MOLT MES)
Una amiga meva esta de rollo amb el seu entrenador de basquet. ella te 14 i ell en te 24 diu que sen algo per ell pro jo penso que ell nomes la utilitza perque es molt guapa i per la edat que te esta molt desenvolupada. la cosa es que ella es menja molt el cap perque no es poden veure a cap lloc que no sigui d'amagades i nose que aconcellarli ya. em sap greu per ella. els meus duptes són: 1.que passaria si per exemple algu del centre d'esports els engaanches als vestuaris o algo? 2.pot ser que estigui ell amb ella nomes per ultilitzarla o potser l'estima? 3.quin concell li dono? 4.seria millor que s'oblides d'ell?
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. La teva amiga és afortunada de tenir una amiga que es preocupa tan per ella. Anem a pams, copiaré les teves preguntes i les aniré contestant:
1. Què passaria si per exemple algu del centre d'esports els engaanches als vestuaris o algo?
Dependrà de la política del centre, però en general sol passar com a les escoles, entre professor i alumna no hi pot haver cap tipus de relació sentimental, ja que a part de l'edat hi ha una diferència de posició. A part que pel docent o l'entrenador li pot suposar tenir una falta greu a l'expedient i complicar-li l'exercici de la seva feina. A més que 10 anys de diferència li pot costar tenir conseqüències legals.
2. Pot ser que estigui ell amb ella només per utilitzar-la o potser l'estima?
Nosaltres això no ho podem saber. Ens sap greu, però els motius d'una tercera persona no podem intuir-los.
3. Quin consell li dono?
No sabem quines dificultats té ella, amb que "es menja tan el cap"? Com amiga, escolta-la, estigues allà i sobretot digues-li, a mode de consell que MAI faci RES que no vulgui fer. La diferència d'edat i l'admiració a vegades poden tenir un efecte de pressió. Ella ha de poder decidir-ho tot.
4. Seria millor que s’oblidés d'ell?
Les persones no tenim la capacitat d'oblidar les coses que passen, podem aprendre a viure amb elles i superar moments complicats, però oblidar-los no podem.
Gràcies per utilitzar el consultori!
Una abraçada,
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat