Anar al gimnàs
Hola! Em vaig apuntar al gimnàs DiR quan vaig acabar de complir 14 anys, i em vaig posar a fer màquines de peses. Vaig notar una mica de milloria del meu cos, i llavors mesurava 1,72cm. Em deien els metges que seria molt alt, però fins que vaig complir 15 vaig veure que em començava a quedar petit i que tots els de la classe passaven a ser baixets que jo a alts. Llavors vaig deixar de fer peses als 15, i em vaig posar a fer exclusivament piscina. Ara tinc 15 i mig i continuo sense creixer, tinc por que haver fet peses em pogues haver deixat baixet. Jo vull creixer mes, ja que els de la meva familia son molt alts, i m'estic quedant baix.
Es veritat que fer màquines o peses et deixa baixet? I la piscina? Em pot haver afectat? Hi ha alguna manera de revertir-ho? Gracies!!!
Sara Bujalance

Hola secret! És cert que fer màquines pot interferir en el procés de creixement natural del cos, és l'únic esport que comporta aquest risc, així que per la natació i la resta d'esports pots estar tranquil. De fet, la natació és un molt bon esport perquè té molts beneficis. Amb 15 anys encara no has parat de créixer, pararàs cap als 20 anys, així que encara tens anys per davant per fer-te més alt. Igualment, i per quedar-te tranquil, et recomano que vagis al teu metge i li expliquis, ell et podrà fer proves per veure si el teu ritme de creixement és el correcte. Un petó molt gran!!