CÀNCER DE PIT?!D: Ajudaa!
Hola perdoneu pero volia fer una consulta:
A vegades els mugrons se m'endureixen i es tornen durs, i llavors son petits i reduits. Sé que estic creixent i tota la pesca, però els meus pits estàn caiguts i són grossos, però lo que més em preocupa és una altre cosa. Els mugrons meus son molt grans i ocupen diria una gran part de tot el pit, com 2quarts. estic molt preocupada, perque a les meves amigues no els hi pasa això, sinó que els seus pits són molt menys caiguts i els mugrons molt més petits... dDesprés, a aprt d'això, les venes se'm noten molt al mugró, i tinc petits granets a dintre. M'està preocupant molt aquest assumbte, i no sé pas que pot ser. Us donc una mica d'informació: Quan era petita, uns 10 anys, em va començar a crèixer el pit pero no em vaig posar sostens-sostens, sinó uns sostens que aguantaben poc, al estil del decatlon i aquestes coses... ho vaig portar d'urant molt temps, i la veritat es que no 'aguantaven gaire bé el pit.
Ara amb tot això dels pits caiguts (em fan mal quan em trec el sostén) no sé si tindré alguna mna de càncer de pit o alguna cosa per l'estil...
1: això dels grans i els pits caiguts i les venes, es normal?
2:Quan sigui més gran se'm reduirà o quedarà millor? La veritat es que són bestant lletgos...
3: Puc fer alguna cosa per que estiguin noral, com les altres noies?
4: aaaah, per cert: me mare tmb te el mugró molt grós, podría ser que em vingués de familia?
Gràcies, i ho sento per si us he donat molta feina...es que estic molt preocupada!:(
Anissa Ouali

Hola Lenamolona!!
Els pits poden tenir una mida, forma de mugrons, aspecte,... molt diferent d'una noia a l'altre, i això no vol dir que hi hagi cap problema, ni càncer, ni que hi hagi res dolent.
A mesura que anem creixent i desenvolupant-nos, els pits creixen, i amb els canvis de pes aquest creixen o es redueixen una mica.
És cert, que per exemple, si la mare té els mugrons d'una determinada manera, pots heretà certs aspectes.
El haver utilitzat certs tipus de sostenidors, no vols dir que per aquest motiu tinguis uns pits o uns altres.
Si notes certes molèsties, si et fa mal l'esquena, o tens dubtes sobre si els granets, l'ideal és fer una visita al metge de capçalera, podrà resoldre els dubtes i veure que el desenvolupament sigui amb normalitat.
Amb els canvis que fa el cos en tota l'adolescència, és molt important estimar i cuidar del cos, perquè així és estimar i cuidar d'un mateix!
Gràcies per la teva consulta, una abraçada!
Anissa Ouali, @AniOuali