Alimentació :(
Hola, sóc la Julia i tinc 13 anys. No m'agrada el meu pes ni tampoc el meu cos, tot i que faig tot el que puc per menjar sa i no picotejar entre hores però m'és molt dificil a cause de que tenim moltes coses greixoses que m'agraden com les magdalenes i moltes vegades em deixen sola i tinc temptacions de menjar-ne alguna. L'any passat vaig tenir un problema amb el menjar perquè després el vomitava,i voldria que em diguessis algun truc per controlar aquesta estranya gana que tinc referint-me als greixos. Gràcies
Sara Bujalance

Hola Júlia! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació! Aquesta "estranya gana" que descrius deu tractar-se d'ansietat. Quan sentim ansietat pel menjar és molt difícil controlar el que mengem i, a més, tenim tendència a menjar coses com, per exemple, les madalenes. El millor que pots fer per intentar evitar aquesta ansietat és menjar de tot, de forma equilibrada (com marca la piràmide alimentària), fer 5 àpasts al dia, 3 principals (esmorzar, dinar i sopar) i 2 més petits (esmorzar al coles i berenar), i fer esport habitualment. No passis gana, ja que la gana es converteix en ansietat, així que menja la quantitat suficient per sentir-te satisfeta, i sobretot, no t'intentis "prohibir" aliments que t'agraden com, per exemple, les madalenes. Si te les intentes prohibir només aconseguiràs obsessionar-te i acabar menjant-ne més. A més, pots menjar-les tranquil.lament, el que no és convenient és abusar-ne d'aquests aliments, però de tant en tant els pots menjar ben contenta. NO ET PROVOQUIS MAI EL VÒMIT, el vòmit no serveix per aprimar i pot provocar-te problemes MOLT seriosos de salut!! Així que no ho tornis a fer!! Si tot i menjar bé i equilibrat notes que continues tenint ansietat, serà necessari que vagis al metge per a que t'ajudi a poder-la controlar. Un petó molt gran!!