No se que fer..
Holaa! Mira, tinc 12 anys y no vull tindre la regla perque tinc por de per exemple que si faig esport s'hem mogui la compresa y que s'hem vegi tot el pantaló mullat... Y no se.. nessecitaría que em donguis consells de per exemple si de repent em ve la regla en mig de la classe o cosas per no se.. Siusplaau necessito la teva ajudaa D:
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
La teva preocupació és normal, ja que a totes les noies ens pot fer por viure una situació així, per la incomoditat. Però pensa que quan arriba la menstruació, ho fa d'una manera força gradual, que es pot notar i anar al lavabo a canviar-se abans de tacar tot un pantaló. També pot ser que el primer cop et vingui quan estiguis orinant, així que no hi hauria cap problema.
Respecte a quan facis esport, hi ha unes compreses amb ales, que tenen com uns pegats que fan que s'enganxin a les calcetes. També existeixen els tampons, que ajuden a que la menstruació no arribi a embrutar les calces.
Et diria que recordis que aquestes pors les podem tenir totes les noies! I que al final el més greu seria tacar algun pantaló, cosa que li podria passar a qualsevol oi? Intenta no amoinar-te per una cosa que encara no ha passat, d'acord? :)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé @hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat