FA MAL EL PRIMER COP?
Moltes amigues meves ja ho han fet, algunes em diuen que es un mal insoportable,altres em diuen que no es per tant, i altres que es com si res. Jo amb el meu novio ho he estat apunt de fer mes d'un cop, però al ultim moment no soc capaç, necessito saver si em fara mal o no? SISPLAU AJUDAM.
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Doncs el cert és que la primera vegada pot fer mal, però és més degut a la tensió i als nervis que no pas al fet que sigui la primera vegada. M'explico: si una noia està tensa, la seva musculatura també ho estarà, i això val per la musculatura de la vagina. En el moment d'introduïr un penis, costaria més que no pas si la noia estigués relaxada! I quan diem que s'ha d'estar relaxat no vol dir estar estirat o amb música tranquil.la, sinó relaxat psicològicament (quan un està d'acord amb allò que fa i en el moment que realment vol, per exemple). Així que et diria que t'ho prenguis amb calma, que juguis amb el teu novio i aneu experimentant i acostumant-vos al cos de l'altre. També et diria que quan aneu a fer penetració per primera vegada, proveu primer que ell fiqui un dit i després dos a l'interior de la vagina, per a que aquesta es vagi acostumant. Què et sembla?
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé @hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat