Bisexual o Bicuriosa?
Hola bon dia! Us escric aquesta consulta a la vostra redacció senzillament perquè no sé a qui mésli puc preguntar, i es que realment tinccerts dubtes sobre la meva orientació sexual. El cas és que sóc una noia, i des de que era petita que m'he considerat heterosexual perquè nomèsm'havien agradat nois, tot i que sempre he tingut clar que voldria provar-ho amb una noia per curiositat. Però fa un any i escaig que vaig començar a sentir una atracció física molt forta cap a una noia. Gairebé no la coneixia ni tampoc volia res amb ella, i per això no li vaig comentar res, però tot i aixi l'atracció seguia persistint fins que vaig decidir que el millor era allunyar-me d'ella. Però a l'estiu vaig conèixer una altre noia i vaig acabar sentint també atracció cap a ella, i sincerament ara ja no sé si el que sento va relacionat nomès amb la curositat o bé és que realment sóc bisexual. Estic feta bastat un embolic! Si empoguessiu ajudar us ho agrairia molt! Gràcies!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. La situació que ens comentes segurament és una de les situacions que més confusió produeix i que tothom en algun moment ha sentit a la seva vida.
L'orientació sexual, és a dir, el ser bisexual, heterosexual o homosexual, té a veure amb de qui t'enamores, és a dir, amb compartiries temps, amb qui sentiries compromís, amb qui compartiries intimitats i amb qui tindries relacions sexuals. Per tant, no seràs bisexual, heterosexual o homosexual en funció de amb qui tinguis relacions sexuals, lios o amb qui t'enrotllis.
Com veus, el fet de definir-te no és tan senzill, el millor és que vagis coneixent què t'agrada, com t'agrada i què sents. Al marge de la pressa que tinguis per posar-te una "etiqueta".
Gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat