sense condó
Hola..la meva consulta era que jo i la meva parella mai fem servir preservatiu ja que als dos ens fa més gust fer-ho sense, mai he tingut problemes amb la regla ni res, fa poc vam decidir fer-ho amb condó per por a les malalties o que algun dia es corregues però no sentim lo mateix i prefereixo fer-ho sense, em pots ajudar a pendre una decisió siusplau? Gràcies!
IESP

Hola Fri(end)s
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
La realitat és que fer-ho sense preservatiu comporta molts riscos, i les conseqüències poden ser tan perilloses que no val la pena arriscar-se. Patir una infecció que pugui ser crònica (com el Virus del Papiloma Humà o els Herpes) o quedar-se embarassada tan jove, ja pots imaginar que no és agradable ni sa per ningú!
Si sou parella de fa temps, potser una solució seria canviar de mètode anticonceptiu i utilitzar un d'hormonal (com les pastilles o el pegat). Això ho ha de receptar un metge un cop t'hagi avaluat, per a que t'indiqui quin seria el millor mètode per tu en concret. Aquests protegeixen de l'embaràs, però NO de les infeccions. Per aquest motiu, també us diria que us fessiu un anàlisi de sang per comprovar que cap dels dos té cap infecció (podem tenir-la sense saber-ho, perquè moltes triguen molt temps en manifestar els símptomes).
Una abraçada i espero haver-te ajudat! 
Helena Galé @hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat