Noia
Hola, sóc una noia de 17 anys, de Vic. El meu problema no sé benvé si es tracta de psicologia o alimntació perquè el cas és que jo peso 46'5 (i faig 1.63 aprox) i no se com però veig que em sobra una mica de greix i els amics i família diuen que estic perfectament. No és que no mel's cregui però desde fa un temps sento la necessitat d'aprimar-me una mica perque tinc una mica de cuixa i tal i no m'agrada. Ja fa 1 més que he eliminat la xocolata de la meva dieta i procuro evitar els aliments alts en greixos com poden ser la llet (sencera) doncs ara l'agafo desnatada. Estic aplicant aquests petits canvis i vull que em donis consell si el que estic canviant és el correcte... o hauria de fer cas dels meus amics i familia? Estic bastant perduda però tot i així seguiré amb els canvis per veure resultats. Moltes gràcies per llegir:)
Sara Bujalance

Hola Fiiona! Entent que et sentis perduda, a l'adolescència és habitual que ens trobem així perquè és una època de molts canvis, no només físics, sinó també psicològics i això fa que a vegades sigui una època una mica complicada. Per l'edat, l'alçada i el pes que tens no pot ser que et sobri pes! ja estàs en el teu pes! Així que el que et diuen els teus familiars i amics és cert! Escolta'ls i fes-los cas! ja estàs bé com estàs, no et sobra res! A part d'això, les millors pautes per mantenir un bon pes és menjar de tot (xocolata també!), de manera equilibrada i fer esport. Eliminar la xocolata, la llet sencera o altres aliments de la teva dieta no és bona idea! si els elimines i passes força temps sense menjar-los és possible que un dia t'agafi ansietat i acabis menjant-ne de forma descontrolada, així que NO ET PROHIBEIXIS MAI CAP ALIMENT! Menja de tot, el que sí has de tenir en compte és que alguns aliments, com la bolleria, els caramels, etc. no és convenient menjar-los cada dia, però sí és convenient menjar-los de tant en tant! Per una altra banda, si tenint un pes correcte et trobes a vegades amb preocupacions per aprimar, pot ser que aquestes preocupacions, tot i tenir a veure amb el pes, estiguin relacionades, en realitat, amb temes psicològics, perquè el teu cos ja està bé, no calen aquestes preocupacions. Així que si et passa això, et recomano que en parlis amb algun adult de confiança, com els pares, de cara a que t'ajudin a sentir-te millor i a evitar que aquestes preocupacions puguin convertir-se en un problema greu com l'anorèxia o la bulímia. Un petó!