Masturbació?!
Hola, em dic Marta.
Tinc dues preguntes són sobre la masturbació femenina:
-Per donar plaer, estaria bé utilitzar algún objecte com per exemple un llapis? Que pugi amunt i aball, rosant el clitori, fins sentir el plaer(?)
-Es pot utilitzar algún objecte "casero" com per exemple un rotulador gruixut, però no tant griuxut com un penis? Amb els dit no sento gaire plaer, em costa arrivar fins aquest punt. En cas de que fós perillós que podria fer? Esque com compendrás em fa moltíssima vergonya comprar-me un objecte per masturbar-me, a més sóc una mica tímida per aquestes coses públicament.
I una altra és la següent:
-Fa mesos, ho vaig fer amb el meu novio, i haig de dir que em feia molt mal (amb preservatiu), li deia que pares, però que no la treies i al cap d'una estoneta que "emputxes" una mica més, però a la mínima li deia que tornés a parar. És normal? Em tornarà a passar si ho torno a fer? Esque de veritat que em va fer mal, suposu que és normal, pero déunido...
Moltes Gràcies<3
IESP

Hola Marta!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
1. Per gaudir una mica més de la masturbació, nosaltres sempre recomanem utilitzar joguines eròtiques, que estan pensades precíssament per això. Utlitzar objectes per casa pot ser molt perillós, degur a la bruticia que porten. A més, si s'ha d'introduir algun objecte a la vagina, sempre se li hauria de posar un preservatiu, d'acord?
2. Quan la penetració fa mal és deu a la musculatura de la vagina, ja que pot estar tensa. Això passa sobretot quan les noies no estem molt excitades o estem nervioses/angoixades. Per aquest motiu sempre diem que l'òrgan sexual més important és el CERVELL: segons com estiguem mentalment, el nostre cos estarà més o menys relaxat. Recorda practicar la penetració en el moment que estiguis ben excitada i lubricada, per a que no faci mal!
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat