2 preguntes
Hola, tinc dues preguntes:
1. Una amiga meva em va dir que la seva tieta tenia cancer de mama i que era culpa d'haver portat durant molt temps sostenidors d'aro. Com que jo en porto em vaig preocupar, pot ser veritat?
2. Si estas embarassada (no ho estic) pots mantenir relacions sexuals? i si no saps que estas embarassada i mantens relacions sense precaució que passa?
Gràcies
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Respecte al que consultes:
1. Això és fals: el càncer NO es deu a portar sostens d'aro. El càncer és una malaltia molt greu, i té a veure més amb altres coses (què mengem,si fem esport, si fumem...etc). Però també pot deure's a l'atzar, ja que hi ha gent que es cuida molt i tot i així té la mala sort de patir un càncer.
2. Sí, quan una noia està embarassada pot tenir relacions sexuals amb penetració (al bebé no li passa res tampoc!)
3. Si la noia està embarassada i no ho sap, tenir relacions sense preservatiu tindria el risc de contraure una infecció de transmissió sexual (igual que si no està embarassada).
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat