Dubtes
Hola dons sóc una noia de 14 anys que no ho he fet mai. Voldria saber que he de fer per quan ho fagi, es a dir, com me de comportar.
I també m'agradaria saber si hi ha alguna edat legal per fer-ho, es que vaig llegir a un lloc que era als 13, es així? Existeix una edat legal?
Vosaltres quina edat creieu que es la correcte per perdre la virginitat?
Sou geniaaals, petons!!!<3
IESP

Hola Alee!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Et vaig responent:
1. Has de saber que la primera vegada és diferent per tothom... depén de moltes coses!
Per no estar angoixada, s'han de tenir en compte alguns aspectes: En primer lloc serà important la relació que tinguem amb l'altre persona, ja que si hi ha confiança i s'ha parlat de les pors de cada un, segurament tot serà una mica més fàcil. També dependrà de l'experiència previa sobre sexualitat, perquè no serà igual si primer s'han realitzat altres tipus de pràctiques o si ja es coneix el cos de l'altre (si ja s'han vis despullats, s'han tocat...). I un altre factor que compta molt és la maduresa personal i la manera de viure la sexualitat de la noia, ja que si ens coneixem nosaltres mateixes i estem segures del que volem fer, tot acaba sent més fàcil! :)
2. Sí, a Espanya l'edat legal per poder tenir relacions sexuals és als 13 anys.
3. A partir dels 13, cada persona pot triar quan vol començar a tenir relacions, i no hi ha una edat concreta! Aquesta xifra és només cara a la llei, però no vol dir que sigiu l'edat ,és apropiada tampoc, ja que moltes persones no es veuen preparades! El millor és no anar amb presses, aprendre a poc a poc i no prendre's el sexe com una competició. Com més pressió tinguem, menys plaer podrem sentir!
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat