abusos o simplement: jocs de nens?
Hola! Aquesta consulta em fa molta vergonya fer-la... Per cert el perfil, aquest compte, no és meu, me l'han deixat.
A veure no sé si això es podria dir abusar, per això la faig.
Quan teníem uns 8 anys amb un "amic" i el seu amic jugàvem a "metges"... no em van fer res que jo no deixés fer, tot i que potser no em sentia del tot còmode i potser algun cop els hi vaig dir que no hi volia jugar, però ells volien.
Consistia en estar com si anés al ginecòleg i em tocaven, m'observaven, es reien i m'hi ficaven objectes..., jo això no sé si m'ha traumat, o si se'n pot dir que abusaven, però creus que és així? o simplement era un joc?
No ho he dit mai a ningú de la vergonya que em fa...
Jo sóc verge i em costa molt parlar de sexe, i de fet en certa manera em fa fàstic, tot i que m'havia masturbat de més adolescent, ara no perquè simplement no tinc ganes.
Pot ser tot això (lo de que em faci tant fàstic) causa d'això quan érem petits?
També he de dir que en certa manera tinc ganes de deixar de ser verge, més que res per l'edat que tinc..., però en part parlar del sexe i això em fa molta cosa.
Això va passar quan teníem uns 8 anys...
Siusplau agrairia una resposta...
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Ets molt valenta fent la teva consulta, gràcies per confiar en nosaltres, de veritat.
Pel que expliques si tots tres teníeu 8 anys, no és un abús, per a que es pugui considerar abús sexual han d'haver-hi 6 anys mínim de diferència entre víctima i agressor/a, on l’agressor/a està en una posició de superioritat i manipula al/la menor. Ara bé, això no vol dir, que aquella experiència no fos quelcom desagradable o generi conseqüències. Segurament això és el que va passar, jugàveu però no estaves còmode del tot, al fer-te gran vas començar a posar nom al que havia passat, ho has intentat processar i no has pogut. Això és el pot fer que ara vegis el sexe d'una altre manera.
El que hauries de provar és crear un bon concepte del que és la sexualitat, i si veus que no pots i que aquells fets del passat no et deixen avançar, el millor que pots fer és demanar ajuda, anar a un psicòleg o psicòloga i explicar el que passa. Sovint, sols, no podem solucionar-ho tot.
Has estat molt valenta per explicar la teva història, esperem que puguis redefinir què és per tu la sexualitat i si no pots que demanis ajuda a un expert/a.
Una abraçada ben forta!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat