AJUDA (vergonya)
Hola, mencantaria que majudessiu ja que em fa molta vergonya preguntar:
Com puc saber quan meus pits creixaran?
I quines fases hi ha de creixament?
Anissa Ouali

Hola Anonimperson!!!
Quan parles de creixement estàs parlant de l'etapa de pubertat (època de canvis i creixement). Entre els 8 i els 15 anys, un “rellotge biològic” genèticament determinat fa que s’iniciï la pubertat i les hormones comencen a provocar canvis. El seu desenvolupament en el temps varia molt d’una noia a una altra.
Aquesta etapa no té unes fases clarament definides, el que té son un seguint de canvis, on cadascun va apareixent de manera pausada (no tots de cop) i gradualment (no d'un dia per l'altre). Els canvis que és produeixen son físics (pels a les aixelles, cames i al pubis, aparició d'acne, l'alçada, s'eixamplen els malucs i les queixes, creixen els pits i els mugrons,...) i psicològics (necessitem intimitat, canvis "d'humor", es comença a despertar la sexualitat,...)
Sobre el creixement dels pits, tingues en compte que és un dels canvis que també es produeix en aquesta etapa, els pits aniran creixent mica en mica al seu ritme, no pots saber quan exactament apareixen ni quan s'acaben.
Deixa que el teu cos vagi canviant al seu ritme, i no tinguis cap tipus de vergonya en preguntar! la pubertat és una etapa per la qual tothom ha passat o ha de passar!
Espero haver-te ajudat! una abraçada!!
Anissa Ouali, @AniOuali